حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان‌ درنشست حلقه‌های تربیتی شجره طیبه صا

به گزارش رویش نیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان‌ در سومین نشست سرگروه‌های حلقه‌های تربیتی شجره طیبه صالحین با مطرح کردن این سؤال مبنی بر اینکه فلسفه تشکیل حلقه‌های صالحین چیست، اظهار داشت: استعداد همه انسان‌ها در رشد معرفتی و معنوی آنان یکسان نیست چرا که برخی از افراد دارای عقل معنوی بیشتری هستند بنابراین برای چنین افرادی آموزش‌های دینی عمیق ضرورت به حساب می‌آید.

وی با تأکید بر اینکه سؤال‌های عمیق نیازمند پاسخ روشن و قانع کننده است، افزود: شرط حضور در حلقه‌های شجره طیبه صالحین دیانت ذاتی و علاقه افراد به دینداری است چرا که حقیقت طلبی مقدمه درک حقیقت است.

پناهیان ابراز داشت: کسانی که در ابتدا اهل دینداری و تزکیه نفس نیستند اگرچه دارای استعداد هم باشند اما نمی‌توانند در حلقه‌های صالحین به موفقیت چشمگیری نائل آیند.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: بهترین محیط برای تبلیغ دین و مبانی اسلام و همچنین پرورش افراد مساجد است چرا که به لحاظ معنوی، اجتماعی بودن و حضور هدفمند مردم در عالی‌ترین درجه قرار دارد.

پناهیان با تأکید بر اینکه دوری از مردم و گوشه‏گیری از موانع جدی رسیدن به کمال خداوندی است، گفت: یکی از عوامل مهمی که باعث شد در گروه مجاهدین خلق شکنجه‌گر و تروریست پرورش یابد قطع ارتباط با مردم بود.

وی ادامه داد: ولایت‌پذیری در کنار حضور ائمه جماعات آموزه‌ای به شمار می‌رود که جریان‏ساز است اما عدم ولایت پذیری سبب درک اشتباه و نادرست از دین می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: تا وقتی که آموزش مسائل مختلف انسجام پیدا نکند و طبقه‏بندی نشود، آگاهی‌های فرد ثبات و زایندگی پیدا نمی‌کند و مورد فایده دانش آموزان قرار نمی‌گیرد.

پناهیان اظهار داشت: انتقال مجموعه‌ای از آگاهی‌های منسجم و مرتبط به یکدیگر را تعلیم می‌گویند و ما باید به این شکل عمل کنیم.

وی افزود: تحول در ساختار نظام آموزش و پرورش نیاز جدی امروز است چرا که بی‌ربطی دروس، آثار مخربی بر دانش آموزان دارد.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: در حلقه‌های شجره طیبه صالحین گروهی مورد آموزش ویژه‌ای قرار می‌گیرند که موجبات رشد آنها فراهم می‌شود و افراد آموزش دیده می‌توانند بر دیگران تأثیر بگذارند.

پناهیان ابراز داشت: اولویت در جذب افراد مختص کسانی است که دینداری آنان کامل نیست چرا که دیانت واقعی برخی از مردم سبب تأثیر گذاری مثبت آنان بر سایر افراد جامعه می‌شود.

وی افزود: باید به این مسئله توجه داشت که آموزش دیگران موجب رشد سرگروه می‌شود اما این اتفاق بدون توجه و به‏روز کردن اطلاعات و آگاهی رخ نخواهد داد.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: غیرمنسجم، لطمه‏دار و بی‌ربط سخن گفتن، موجب می‌شود که افراد نتوانند خوب بنویسند و قلم خود را در نگارش مسائل اعتقادی، اخلاقی و دینی حرکت دهند.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت فزاینده افراد علاوه بر آموزش‌های عمومی نیازمند کار ویژه است، تأکید کرد: یکی از ضرورت‌های مهم پس از تقویت دینی اقشار مختلف بسیج، ارتقای مهارت‌های رسانه‌ای در آنان است چرا که دفاع مقدس در عصر حاضر، جنگ رسانه‌ای و هجوم نرم دشمن است.

پناهیان گفت: باید امروز طوری حرکت کنیم که با استفاده از فضای مجازی سایر کشورها را مورد تبلیغ اسلام قرار دهیم و در عرصه بین الملل فعالیت کنیم.

وی با اشاره به اینکه مهارت‌های فرهنگی قشر بسیج نیازمند تقویت است، تصریح کرد: اندیشه‌های مختلف در سرتاسر جهان نیازمند حمله‌های سایبری و جنگ رسانه‌ای است.

پناهیان اضافه کرد: اردن کشوری است که به لحاظ اسرائیل‌زدگی در بالاترین حد قرار دارد اما هستند از مردم اردن که به وسیله فضای مجازی و اینترنت شیعه شده‌اند.

استاد حوزه و دانشگاه پایین بودن توانایی در فیلمنامه نویسی، مستندسازی و مقاله‌نویسی را از نقاط ضعف بسیجیان برشمرد و اظهار داشت: الله اکبر شعار پیروزی انقلاب ما بود اما دشمن برای بی‌اثر کردن این شعار و سوء استفاده از این جمله به وسیله طالبان از اسلام ذهنیت منفی را در تمام دنیا با پخش فیلم‌های خشونت آمیز که شعار "الله اکبر " در آنها سر داده می‌شود ایجاد کرده است.

پناهیان با تأکید بر لزوم آمادگی در عرصه‌های هنری و سینمایی تأکید کرد: تاکنون فیلم‌های شاخص در تبلیغ اسلام، تبلیغ حجاب، پایگاه بسیج و دفاع مقدس در عرصه بین الملل توسط بسیحیان ساخته نشده است.

وی خاطرنشان کرد: نیروی بسیج دارای قدرت و استعداد فوق العاده‌ای است اما یک درصد هم از قدرت خود استفاده نکرده است.

پناهیان در ادامه افزود: مهارت‌های فرهنگی و فردی افراد، به وسیله آموزش منسجم و تعلیمات قوی دینی ارتقا می‌یابد و باید به این نکته اهتمام ورزید که انقلاب جهانی اسلام فراروی بسیجیان است.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان با تأکید بر اینکه فیلمسازی کار انسان‌های متفکر، خلاق و اندیشمند است، افزود: سید شهیدان اهل قلم نمونه بارزی از فیلم‌سازی دینی و انقلابی است به طوری که مطالعه عمومی شهید آوینی در حد کارشناسی ارشد و دکترا است.

پناهیان تأکید کرد: در عصر حاضر بسیجیان باید در جبهه جدید که شامل جنگ رسانه‌ای و هجوم نرم دشمن است جانفشانی شهدای هشت سال دفاع مقدس در جنگ سخت را جبران کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد