ایمیل یاهو هم جنبش وال استریت را سانسور کرد!

این تنها خبر منتشره درباره سانسور اخبار مربوط به جنبش وال استریت نیست. دقایقی پیش نیز اخباری در این باره منتشر شد که سایت توییتر اجازه نمی‌دهد، تگ #Occupywallstreet که شعار مشهور معترضان است، در لیست پرطرفدارترین تگ‌ها قرار بگیرد و همین، خشم کاربران آمریکایی را برانگیخته است. ما که نفهمیدیم حقوق بشر چیست ولی ظاهرا 

" همه برابرند ولی بعضی ها برابر ترند". 

اعتراضات جوانان آمریکایی علیه نظام سرمایه‌داری آمریکا در جلوی ساختمان وال استریت (نماد قلب اقتصاد آمریکا) در حالی ادامه دارد  که اخبار قابل توجهی از سانسور حرکت این جوانان در رسانه‌های غربی و حتی سرویس‌های اینترنتی در حال انتشار است.

 یکی از این سانسورهای خنده‌دار که علیه جنبش «وال استریت» شکل گرفته، سانسور «سرویس ایمیل سایت یاهو» علیه معترضان آمریکایی است، به گونه‌ای که سرویس یاهو با دخالت در متن ایمیل‌های ارسالی کاربران، هر ایمیلی را که آدرس occupywallst.org به عنوان سایت اصلی معترضان در آن باشد، ارسال نمی‌کند!

همچنین بنا بر فیلمی که روی شبکه یوتیوب منتشر شده و تاکنون نیز بازدید بالایی داشته است، یک کاربر خوش ذوق آمریکایی، با گرفتن تصویر از صفحه نمایش خود، نشان می‌دهد که سرویس یاهو چگونه دست به سانسور مطالب ارسالی کاربران می‌زند.

در این ویدئو، تلاش شده تا متنی با این مضمون فرستاده شود: «همین حالا به جنبش ما به آدرس: occupywallst.org (وال استریت را تسخیر کنیم) بپیوندید.» این پیام پس از فرستاده شدن با  پیغام خطایی از طرف سایت یاهو موجه می‌شود، مبنی بر اینکه «عملیات مشکوکی روی حساب شما دیده شده است. برای محافظت از حساب شما و کاربرانمان پیام شما فرستاده نخواهد شد. به خاطر مشکلی که پیش آمده از شما عذر خواهی می کنیم»!

سپس کاربر نشانی سایت را حذف و این عبارت را وارد می کند: ببخشید! می‌خواستم این نشانی را وارد کنم: Capitalismisgood.com  (کاپیتالیسم خیلی هم خوبه)!

ادامه این فیلم نشان می‌دهد که با زدن دکمه ارسال، ایمیل بدون هیچ مشکلی فرستاده می شود.

 

این تنها خبر منتشره درباره سانسور اخبار مربوط به جنبش وال استریت نیست. دقایقی پیش نیز اخباری در این باره منتشر شد که سایت توییتر اجازه نمی‌دهد تگ #Occupywallstreet که شعار مشهور معترضان است، در لیست پرطرفدارترین تگ‌ها قرار بگیرد و این موضوع خشم کاربران آمریکایی را برانگیخته است.

 

این گزارش می‌افزاید: موضوع جاسوسی سرویس‌های اینترنتی غربی از شهروندان و ارایه خدمات ویژه از سوی این سرویس‌ها به مزدوران آنها در کشورهای مخالف آمریکا، موضوعی بوده که پیش از این از سوی جمهوری اسلامی مطرح شده بود، ولی جریان اپوزیسیون همواره ایران را به داشتن «توهم توطئه» متهم می‌کرد؛ اما امروز و در جریان شکل‌گیری جنبش‌های ضد سرمایهداری در غرب، ادعای ایران بیش از پیش توسط جوانان معترض غربی در حال مستندسازی است.

 

گفتنی است، «تسخیر وال استریت» نام اعتراض مسالمت‌آمیزی است که منتقد سیاست‌های اقتصادی دولت آمریکا در درون و در سطح بین‌الملل است. اعضای این جنبش با بیان اینکه از مردم مصر برای اعتراض خود الهام گرفته‌اند، گفته‌اند که با هدف جمع شدن بیشتر مردم در این تجمع، خیابان‌های مشرف به ساختمان وال استریت را ترک نخواهند کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد