ترور دانشمندان ایرانی بوسیله مدافع بزرگ حقوق بشر

چرا کسانی که آمریکا  در فهرست تحریم‌ها قرار می‌دهد هدف تروریست‌ها قرار می‌گیرند. مگر آمر یکا منادی حقوق بشر نیست؟ ما که نفهمیدیم حضرت عباسشان را باور کنیم یا دم خروس را؟ شاید به قول ملا نصر الدین:  "این هم درسته".

گزارش‌های اخیر افشا می‌کند که امریکا با اجرای عملیات‌هایی با حداکثر پوشش  مخفیانه، از جمله ترور دانشمندان ایرانی، به دنبال توقف برنامه اتمی تهران است.  حال پرسشی که مطرح است این است که تروریست کبست؟ آیا  وقت آن نرسیده است که  جایگاه ایران که بدلیل دنبال کردن  انرژی هسته ای برای اهداف صلح آمیز مورد اتهام واقع شده است را با آمریکا که حداقل 2 بار سابقه استفاده از بمب هسته ای دارد و رژیم صهیونیستی که  نه تنها با داشتن کلاهک های هسته ای حداقل عضو NPT (پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی)  هم نیست و کشتن آشکار مسلمانان مظلوم فلسطین برایش عادت شده است و عنوان دروغین مدعیان حقوق بشر را یدک می کشند،  نباید عوض شود؟  همه می دانیم که حد اقل در صد سال اخیر ایران آغازگر هیچ جنگی نبوده است ولی آمار جنگهایی که جاه طلبی آمریکا و رژیم صهیونیستی آغاز گر آن بوده اند قابل شمارش نیست. حال شرور کیست؟ تروریست کیست؟ ما یا آنها؟ مطلب زیر را می خوانیم تا به پاسخ این سوالات دست یابیم هر چند که پاسخ واضخ است اما خود قضاوت کنید:
 به گزارش پرس تی‌وی به نقل از وب سایت آنتی وارanti-war))-- به معنی ضد جنگ- یه آدرس  - http://antiwar.com/ با ارائه مطلبی نوشت، نوشت  گینگریچ، سخنگوی پیشین جمهوری ‌خواهان امریکا در سخنانی در  مباحث انتخاباتی این حزب در اسپارتانبرگ در کارولینای جنوبی، آشکارا از  تروریسم با حداکثر پوشش مخفیانه علیه ایران حمایت کرد.


 
وی اظهار داشت، "عملیات با حداکثر پوشش مخفیانه برای توقف و اختلال در روند  برنامه اتمی تهران، از جمله ترور دانشمندان ایرانی و اختلال در سیستم‌ها قابل  حمایت هستند. همه این عملیات‌ها به صورت مخفی و قابل انکار هستند."   گینگریچ همچنین از تامین مالی همه گروه‌های مخالف در ایران حمایت کرد. که بدون شک منظور همان دار و دسته شعبان بی مخ های فتنه است.

اما این تنها گینگریچ، سخنگوی پیشین جمهوری ‌خواهان امریکا نیست یلکه ریک سانتورام، سناتور امریکایی نیز آشکارا از حمله پیشگیرانه علیه تاسیسات اتمی ایران حمایت کرد و گفت، باید اکنون با اسرائیل همکاری کنیم تا همان کاری که در  سوریه و عراق انجام داد، (از بین بردن توانمندی اتمی)، در ایران انجام دهد.   میت رومنی، فرماندار پیشین ماساچوست نیز از رئیس جمهور آمریکا به خاطر نداشتن  شدت عمل کافی علیه ایران انتقاد کرد.
 
وی گفت: "اگر ما مجددا باراک اوباما را انتخاب کنیم، ایران به سلاح اتمی دست  پیدا می‌کند."   رومنی در پاسخ به سوالی درباره این که آیا وی گزینه حمله نظامی به ایران را  انتخاب می‌کند یا خیر، گفت: "مسلما"  درخواست‌ها برای ترور و اقدامات تروریستی امریکا در ایران در حالی مطرح می‌شود که در سال‌های اخیر شماری از دانشمندان ایرانی قربانی تروریسم شده‌اند.  تروریست‌های ناشناس در تاریخ 29 نوامبر 2010 با بمب، خودروهای مجید شهریاری عضو بسیج اساتید که مفتخر به داشتن چنین شهدایی هستیم و  فریدون عباسی استادان دانشگاه را منفجر کردند. شهریاری در این انفجار شهید شد  اما دکتر عباسی و همسرش جراحات اندکی برداشته و روانه بیمارستان شدند.

 
مسعود علی محمدی استاد دانشگاه تهران در ژانویه 2010 بر اثر انفجار موتورسیکلت  بمب‌گذاری شده در تهران، شهید شد. این انفجار نزدیک منزل علی محمدی در شمال  تهران روی داد.

 
سرلشگر احمد وحیدی وزیر دفاع ایران گفت، اقدامات ضروری برای اطمینان از امنیت  دانشمندان و استادان دانشگاه ایرانی صورت گرفته است.
 
بر پایه این گزارش پیش از این نیز سعید جلیلی ـ دبیر شورای عالی امنیت ملی  کشورمان ـ در مراسم بزرگداشت روز 13 آبان ـ روز مبارزه با استکبار جهانی تصریح  کرده بود: ما در دو سال گذشته در یادداشت‌های مکرر به سازمان ملل و وزارت خارجه  آمریکا رسما اسناد رفتارهای تروریستی آمریکا را نشان دادیم و از آن‌ها خواستیم  که در مقابل آن پاسخ‌گو باشند؛ بنابراین اقدام امروز آمریکا اقدامی است برای  فرار از تحت تعقیب قرار گرفتن و یک فراری رو به جلو است برای این که بتواند خود  را از این اتهامات برهاند. 
 
جلیلی ادامه داد: به افکار عمومی جهانیان اسنادی را نشان می‌دهیم که اسناد ما  متقن و جدید است و ما برای برگ برگ آن‌ها شواهدی داریم و همه آن‌ها را به طورجدی علیه آمریکا در محاکم پیگیری خواهیم کرد.  دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با اشاره به پرونده‌ای که همراه داشت، گفت:
 
تمام این‌ها اسناد در ارتباط با اقدامات تروریستی آمریکا می باشند را در  اختیار داریم... ما همیشه یک سوال داشتیم  که چه رابطه‌ای میان تروریست‌ها و دولت آمریکا وجود دارد؟ چرا کسانی که آمریکا  در فهرست تحریم‌ها قرار می‌دهد هدف تروریست‌ها قرار می‌گیرند، می‌پرسیدیم چرا  تروریست‌ها وظیفه خود می‌دانند کسانی را که آمریکا در فهرست تحریم قرار می‌دهد  هدف قرار دهند؟ چه رابطه‌ای میان آمریکا و این تروریست‌ها وجود دارد؟

 
وی دو برگه را به حضار نشان داد و گفت: در این سند کاملا نشان داده می‌شود که  چه رابطه‌ای میان این دو وجود دارد؛ زیرا تروریست‌ها را خود آمریکا مدیریت  می‌کند، خود آمریکا آن‌ها را هدایت می‌کند تا کسانی که در برابر آمریکا هستند  هدف قرار دهد.   در ادامه جلیلی خاطرنشان کرد: اسنادی وجود دارد که نشان می‌دهد نه تنها افراد  را برنامه‌ریزی و هدایت می‌کنند بلکه در سندی دیگر آمده است به دنبال آن هستند  تا با هدایت و مدیریت تروریست‌ها و پشتیبانی مالی از آن‌ها، آن‌ها را علیه تاسیسات و زیرساخت‌های اقتصادی یک ملت فعال کنند.  امریکا، اسرائیل و برخی از متحدان‌شان تهران را به ادامه برنامه اتمی با اهداف  نظامی متهم می‌کنند. آن‌ها از این مسئله به عنوان بهانه‌ای برای اعمال تحریم‌ها و همچنین درخواست برای حمله به ایران استفاده می‌کنند.
ایران تاکید دارد که به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی  و یکی از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حق توسعه و دست‌یابی به فن‌آوری اتمی با اهداف صلح آمیز را دارد.

 
مقامات ایرانی همچنین قول پاسخی دندان‌شکن به هر گونه حمله نظامی علیه کشور را داده و هشدار داده‌اند که چنین اقدامی به وقوع جنگی فراتر از مرزهای خاورمیانه  منجر خواهد شد.

نظرات 1 + ارسال نظر
basiji gomnam شنبه 24 دی‌ماه سال 1390 ساعت 07:33 ب.ظ http://mersad1390.blogfa.com

با عرض سلام و تسلیت به مناسبت اربعین حسینی

با مطلب "شهدای هسته ای" به روزم, خوشحال میشم بخونیدش و نظرتون بگید.
یاعلی و التماس دعا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد