انگلیس برگزاری انتخابات در ایران را محکوم کرد!

به گزارش «تابناک»، در اظهارات ویلیام هیگ که در پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه انگلیس انتشار یافته، این ادعا مطرح شده که انتخابات دیروز، به جای اینکه فرصتی برای انتخاب آزادانه نمایندگان از سوی مردم باشد، از سوی نظام به منزله فرصتی برای اثبات وفاداری مردم تلقی شده است.

هیگ همچنین مدعی گشت، انتخابات در یک «جو وحشت» برگزار شده که حاصل سرکوب مخالفان از سوی حکومت بوده است! وی با بیان این ادعا که به دلیل شرکت نکردن اصلاح‌طلبان، انتخابات ایران یک انتخابات رقابتی نیست، گفته است: «ما اعتقاد نداریم که این انتخابات می‌تواند بازتاب دهنده اراده مردم باشد».

ادعاهای هیگ در حالی مطرح می‌شود که درصد مشارکت مردم در انتخابات دیروز، تاکنون یکی از بالاترین درصدهای مشارکت در انتخابات مجلس بوده است. این حقیقت از سوی رسانه‌های جهان نیز بازتاب داده شد و همگی بر گستردگی مشارکت مردم تأکید داشتند.

افزون بر این، این پرسش مطرح می‌شود، آیا بهتر نیست آقای هیگ به جای طرح ادعاهای بیجا درباره وضعیت حقوق بشر در دیگر کشورها، به حقوق مردم خود توجه کند که در جریان «جنبش اشغال بورس لندن» به شدت از سوی پلیس این کشور سرکوب شده‌اند؟   


سوالی که مطرح است این است که آیا طرح چنین ادعایی دخالت در امور داخلی ایران نیست؟

آیا این ادعا ریشه در بستن شیر های نفت ندارد؟

در ضمن من که منظور از جو وحشت را نمی دانم اما 

پیشنهاد می کنم از انگلستان کاندیدا و رای بخواهیم تا انتخابات محکوم نشود؟ 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد