تاثیر مذاکرات 25 فروردین در روابط ایران و آمریکا

بر خلاف آنچه که برخی رسانه ها مبنی بر آغاز دور جدید مذاکرات ایران و غرب در ژنو منتشر کرده اند ، این مذاکرات ظاهرا در استانبول برگزار خواهد شد . اما سوال اصلی این است که آیا مذاکرات ایران با غرب تعیین کننده خواهد بود؟ به گزارش تابناک در 3/1/1391   ایران و آمریکا در روز های اخیر سیگنال هایی از خود بروز داده اند که می توان این سیگنال ها را بر نزدیکی دو کشور تعبیر و تلقی کرد. این سیگنال ها هم از سوی ایران و هم از طرف آمریکا نشان داده شده است .

تهیه کننده: د.ح.

ادامه مطلب ...

الزامات سال «تولید ملی؛حمایت از کار و سرمایه ایرانی»

سال جدید به تدبیر مقام معظم رهبری بنام سال تولید ملی؛حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری گردید. این نامگذاری در واقع یک نشانه گذاری و سیاستگذاری محسوب میشود که با توجه به شرایط حال کشور نشان دهنده اهمیت مبحث تولید و صیانت از سرمایه های داخلی در جهت رشد وتوسعه کشور است اما رسیدن به این هدف مهم و متعالی مستلزم ملزوماتی است که نیازمند توجه جدی دولتیان به عنوان مجریان اقتصاد کلان کشور و نیز قوه مقننه بعنوان سیاست گذارو قوه قضاییه بعنوان ضابط نظام در عرصه حمایت ازفعالیتهای سالم اقتصادی است.


نوبسنده: د.ح به نقل از اینترنت

ادامه مطلب ...

سیاست یک بام و دو هوا

جشن های عید نوروز در حالی در نقاط مختلف جهان در حال برگزاری است که واکنش دولت ترکیه و مقامات دولتی این کشور به برگزاری این مراسم، سبب جلب توجه جهانی به این کشور شده است. 
نویسنده: د. ح.

ادامه مطلب ...

تقدس آبروی مسلمان در قران


بسم الله الرحمن الرحیم

مقدمه:
این روزها در جراید و مطبوعات بازار تهمت و آبروریزی چنان داغ شده که گاهی افراد با دریدن پرده های حیا به حریم شخصی افراد وارد شده و مسائلی را به دروغ و احیاناً راست بیان می کنند.با راه اندازی سایت های مختلف اینترنتی این بازار ریزش آبروی مسلمان، جنبه جهانی یافته و شنوندگان و غیبت از مرز یک مجلس غیبت یا محله فراتر رفته و بقول خودشان به دهکده جهانی رسیده است . شاید نگاهی هر چند گذرا به دیدگاه قرآنی و فرمایشات معصومین  (ع) بعنوان قرآنهای ناطق بتواند جامعه ما را تا حدودی نسبت به این مهّم حساس نموده و حجم این گناه را کاهش دهد. براستی در شرع مقدس اسلام، عِرض و آبروی مؤمن چقدر ارزش دارد؟ تقدّس آن در چه رتبه ای است 

  

ادامه مطلب ...