بازداشت نویسنده آمریکایی و فعالان حقوف بشر

در ادامه حضور چهره های برجسته در تظاهرات ضد سرمایه داری و دستگیری چند تن از فعالان حقوق بشر در این تظاهرات، یک نویسنده آمریکایی دیگر نیز توسط پلیس نیویورک آمریکا دستگیر شد.


لطفا پس از خواندن این گزارش فکر کنید که چرا پرونده ای از آمریکا در مورد نقض حقوق بشر به سازمان ملل متحد که ظاهرا همه را باید به یک چشم ببیند ارجاع داده نمی شود. چرا دیده بان حقوق بشر گاهی چیزهای نزدیک و بیخ گوش خود را نمی بیند ولی دور دست ها را می بیند. آیا جز این است که دیده بان حقوق بشر تنها چیزی را که دوست دارد می بیند.   

 

به گزارش پایگاه‌ اطلاع رسانی سقوط وال استریت به نقل از روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال"، در جریان تجمع معترضان به نظام سرمایه داری و نابرابری های اقتصادی در آمریکا،  "نائومی ولف" نویسنده آمریکایی و فعال سیاسی مشهور فمنیستی، متعاقب نادیده گرفتن هشدارهای پلیس برای دوری از محل تجمع ۵۰ نفر از  تظاهرات کنندگان جنبش "وال استریت را اشغال کنید"، توسط پلیس دستگیر و بازداشت شد.

 

خبر دستگیری این نویسنده مشهور در شرایطی گزارش می شود که این تظاهرات کنندگان در اعتراض به مخالفت "اندرو کوئومو" فرماندار نیویورک با افزایش مالیات ثروتمندان کشور، مقابل استودیوی "اسکای لایت" در منهتن آمریکا که محل اعطای جایزه "شخصیت سرنوشت ساز سال" به کوئومو بود، تجمع کرده بودند.

 

در شرایطی که بر اساس نوشته این روزنامه وال استریت، ماموران پلیس آمریکا از مسدود شدن پیاده روها توسط معترضان خبر می دادند، ولف خطاب به جمعیت تظاهرات کننده اعلام کرد که آنها برای استفاده از بلندگو نیازی به مجوز پلیس ندارند.

 

روزنامه وال استریت با اشاره به اینکه هنوز مشخص نیست که چه اتهاماتی متوجه این نویسنده می شود، اعلام کرد که  بیشتر مردم در جریان این تظاهرات به جرم تخطی از قانون دستگیر و بازداشت شدند.

ولف یک فعال سیاسی و نویسنده کتاب پرفروش "افسانه زیبایی" است و که برای وب سایت "هافینگتون پست" نیز قلم می زند.

 

خبر دستگیری این نویسنده آمریکایی در شرایطی گزارش می شود که چندی پیش نیز "کورنل وست" فیلسوف و فعال حقوق بشر آمریکایی، در جریان تظاهرات علیه منفعت‌طلبی شرکت‌های بزرگ آمریکا در واشنگتن بازداشت شده است.

 

قیام "اشغال وال استریت" از ۱۷ سپتامبر سال جاری میلادی با جمع صد نفری از معترضان آمریکایی که از وضعیت اقتصادی و سیاست‌های دولت خود ناراضی بودند، آغاز شد و پس از سه هفته تعداد شرکت کنندگان در این قیام به هزاران نفر افزایش پیدا کرد و این اعتراضات به دیگر شهرهای آمریکا کشیده شد و در نهایت این قیام به آمریکا ختم نشد و در بسیاری از کشورهای اروپایی نیز همه گیر شد و هزاران نفر از مردم کشورهای جهان در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت‌های خود تظاهرات برپا کردند.

 

اعتراض وال‌استریت نتیجه مستقیم رکود اقتصادی آمریکاست که از سال 2006 آغاز شد. افزایش بیکاری در جامعه، کاهش دستمزدها و مشکلات فراوان اقتصادی جامعه آمریکا را به نقطه‌ای از شکست رسانید که تحمل آن برای مردم این کشور چندان ساده نیست. ادامه مشکلات اقتصادی آمریکا از یکسو و ناتوانی دولتمردان در عمل به وعده‌ها از سوی دیگر به موازات ادامه سیاست‌های جنگ‌طلبانه آمریکا، این جامعه را به نقطه‌ای رساند که دیگر به نظر قابل برگشت نمی‌رسد، هرچند که در ابتدا تعداد تظاهرکنندگان کم باشد و به شدت نیز سرکوب شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد